Store Mosse - Reisverslag uit Vittaryd, Zweden van Iselda - WaarBenJij.nu Store Mosse - Reisverslag uit Vittaryd, Zweden van Iselda - WaarBenJij.nu

Store Mosse

Blijf op de hoogte en volg Iselda

12 Augustus 2015 | Zweden, Vittaryd

Vandaag anderhalf uur in de auto gezeten om een stuk noordelijker te gaan: Jönköpings Län.
Onderwer naar Store Mosse kwamen we een ruïne tegen van een kerk. Hier zijn we even gestopt en hebben we rondgelopen. Het kerkhof wat er bij lag heeft flinke indruk gemaakt, graven van rond 1880. De meeste stenen waren slecht leesbaar, 1 steen was nog helemaal mooi en leesbaar, maar van deze steen schrokken we ook.
3 personen in het graf; 2 baby's van van nog een jaar oud en een man van 35. Bizar dat overlijden op die leeftijd veel voorkwam, niemand was echt oud geworden. Na een tijdje lopen zijn we maar weer verder gegaan.
Eenmaal Store Mosse aangekomen konden we kiezen tussen 4 of 14 km wandelen, natuurlijk waren we ambitieus en kozen we 14 km. Dit hadden we beter niet kunnen doen, wat een eind lopen zeg.
Wel super mooi om te zien, verschillende soorten bos, een groot meer en een soort open vlakte. Op een gegeven moment dachten we dat er bijna waren, tot we een bordje tegenkwamen met nog 2.5 km, dan baal je flink. Na ruim 4 uur lopen en zo'n 100 foto's verder waren we eindelijk weer bij de auto. Beiden zo ongeveer gezworen nooit meer zo ver te lopen, maar voor nu was het het wel waard.
Toen moesten we nog opzoek naar een plekje om te slapen, een heel mooi plekje gevonden aan een klein meer vlakbij Vittaryd. We waren gister mensen tegengekomen die zeiden dat dit een prachtig plekje was, dus blij dat we het konden vinden.
Het is inderdaad prachtig, mooi meer en dus heerlijk uitzicht uit de tent. Hopelijk kunnen we vanavond slapen en dan gaan we morgen weer verder!