Älgsafari - Reisverslag uit Markaryd, Zweden van Iselda - WaarBenJij.nu Älgsafari - Reisverslag uit Markaryd, Zweden van Iselda - WaarBenJij.nu

Älgsafari

Blijf op de hoogte en volg Iselda

11 Augustus 2015 | Zweden, Markaryd

Vanmorgen de dag begonnen met een elandensafari, super leuk. Heel mooi park waar je met de auto of met een treintje door kon, wij hadden gekozen voor de auto. Aardig wat elanden gezien en een deel van het park was ingericht voor bizons, dus ook die hebben we kunnen bewonderen.
De elanden kwamen erg dichtbij, 1 keer zelfs 1 kunnen aanraken, maar hij kwam er al snel achter dat we geen takken bij ons hadden, en ja, dan ben je natuurlijk niet meer interessant.
Daarna wilden we een grot, uitkijkpunt en een meer bezoeken, maar dat alles hebben we nooit gevonden. We belandden een paar keer diep in het bos waar de weggetjes smal en half begroeid met gras waren. We hoopten op wilde dieren, maar de enige wilde dieren die we hebben gezien waren konijnen en vogels.
Wel bij een heel mooi groot meer terechtgekomen, en we kregen er beide spijt van dat we de tent op de camping hadden laten staan.
Eind v/d dag wilden we gaan kanoën, eerst een rondje gereden om het totaal verkeerde meer, dus maar even gevraagd bij een toeristen informatie waar we heen moesten.
Eenmaal aangekomen bij kanotcentral, bleek er niemand te zijn, dus konden we weer terug zonder te hebben gekanood.
Morgen een nieuwe poging voor het kanoën en dan weer verder, we zien wel waar we terechtkomen!