Tillbaka till Holland! - Reisverslag uit Glemminge, Zweden van Iselda - WaarBenJij.nu Tillbaka till Holland! - Reisverslag uit Glemminge, Zweden van Iselda - WaarBenJij.nu

Tillbaka till Holland!

Blijf op de hoogte en volg Iselda

19 Maart 2014 | Zweden, Glemminge

Na een aantal slapeloze nachten, te veel nadenken en heel veel gesprekken ben ik erover uit dat het voor nu beter is om terug te gaan naar Nederland. Ik heb een toptijd achter de rug, maar het is nu niet het moment om alles in Nederland achter te laten.
In Nederland heb ik veel meer zekerheid, hier heb ik bijna geen zekerheid. Ami kan weer lekker terug naar z'n oude plekkie in Waarland (Arthur en Yvon nogmaals onwijs bedankt!), ik krijg m'n oude, vertrouwde slaapkamertje terug en ik ga in september beginnen met een studie.

Ondanks alles is dit het beste avontuur wat ik ooit in m'n leven heb gedaan/zal doen! Ik heb me onwijs vermaakt de afgelopen 7 maanden, ja, vandaag ook al weer 7 maanden hier. Maar het is tijd om terug gaan naar mijn vertrouwde leven :-)
Wanneer ik exact terug kom weet ik nog niet, maar waarschijnlijk in juli. Ik ben nu al weer bezig met dingen regelen om Ami terug te laten brengen naar Nederland, ik contact met school e.d.

De komende 4 maanden ga ik hier nog puur genieten en over 7.5 week kom ik ook nog even terug voor 2 weken om mijn examens te maken.

Ik hoop dat ik me rond 20 juli weer officieel inwoner van NL kan noemen :D
Ik weet zeker dat dit ook voor Ami het beste is, ik heb gezien hoe gelukkig hij was in NL en hoeveel minder gelukkig hij hier is. Misschien ligt het aan de plek waar hij nu staat, maar in NL weet ik waar hij terecht komt en Ami gelukkig zien is voor mij 1 van de belangrijkste dingen.

Wat ik na mijn studie ga doen zie ik dan wel weer, ik kan altijd terug naar Zweden als ik wil, het is niet ver en het is gemakkelijk om hier binnen te komen. Misschien ga ik ooit nog wel terug, als ik het idee heb dat het wel de tijd is om alles in NL achter laten, maar misschien blijf ik wel lekker voor altijd in Nederland, in mijn vertrouwde omgeving.
Ik zie wel wat de toekomst mij brengt, dit was/is een geweldige ervaring en heb er een hoop van geleerd!

Nederland, tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iselda

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 26123

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 26 Augustus 2015

Roadtrip Zweden

19 Augustus 2013 - 20 Augustus 2014

Een jaar naar Zweden

Landen bezocht: