En toen sloegen de twijfels toe... - Reisverslag uit Glemminge, Zweden van Iselda - WaarBenJij.nu En toen sloegen de twijfels toe... - Reisverslag uit Glemminge, Zweden van Iselda - WaarBenJij.nu

En toen sloegen de twijfels toe...

Blijf op de hoogte en volg Iselda

18 Maart 2014 | Zweden, Glemminge

Ja, de vragen spoken door m'n hoofd. Wil ik hier wel blijven? Wil ik niet terug naar NL? Ik ben gaan nadenken en ik weet het niet meer. Ik mis m'n familie, m'n vrienden, m'n oude leventje. Het leven dat ik in NL had, zal ik hier nooit krijgen. Het leven is hier anders, 'saaier' misschien? Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, ik hou het wel op anders.
Tja, wat doe je dan? Heel veel praten met iedereen, dingen uitzoeken voor studie in NL en nadenken, heel veel nadenken.

Ik geloof dat ze dat heimwee noemen, op zich heel normaal. Maar dit is al de 3e keer dat ik hier ben dat ik zeer erg twijfel en dat maakt me nog meer aan het twijfelen.
Misschien speelt het al langer in m'n hoofd, onbewust, maar heb ik het nooit uitgesproken.

Dus nu zit ik in tweestrijd met mezelf, ga ik geen spijt krijgen als ik terug ga naar NL? Of zal ik juist spijt krijgen als ik hier in Zweden blijf?
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Inholland Alkmaar over 2 studies daar en ik ga morgen alsnog naar mijn gesprek op de uni van Lund.

In NL is alles een stuk zekerder, ik heb een dak boven m'n hoofd, voor Ami vind ik wel een plek en kan ik gewoon studeren.
Hier in Zweden is niks zeker: Waar ga ik straks wonen? En wat doe ik dan met Ami? Kan ik wel studeren? Dit hoor je maar 1.5 maand voor de opleiding begint. En zo ja, waar dan? Dan moet ik snel nog woonruimte zoeken. En daarnaast zal ik ook werk moeten hebben, is mijn Zweeds daar wel goed genoeg voor? Is mijn Zweeds überhaupt goed genoeg om te studeren?
Ja, mijn stomme onzekerheid slaat toe.

Op dit moment ga ik niet zeggen 'Ik kom terug', maar ik ga ook niet zeggen 'Ik blijf hier'. Ik ga heel goed nadenken en heel veel praten, het zou vreselijk stom van me zijn als ik de verkeerde keuze maak voor mezelf. Gelukkig heb ik nog even voor ik een keuze moet maken, van deze tijd ga ik ook zeker gebruikmaken :)


  • 18 Maart 2014 - 22:18

    Yvonne Roos:

    Hej Iselda,
    Ik hoorde van Anouk dat je inderdaad erg in twijfel zit of je nou teruggaat of dat je hier in Zweden wilt blijven. Kan ik me wel voorstellenhoor, ook dat je je familie mist. En je gastgezin werkt denk ik ook niet erg mee..... Toen je hier vorige week was vond ik het erg gezellig en heb je een aanbod gedaan. Wat mij betreft mag je met Ami bij ons komen wonen. Tuurlijk moeten we details bespreken. Ik ga je ook zeker niet over halen want de beslissing ligt bij jezelf. Ik wil alleen dat je weet dat je hier welkom bent!
    En niet zo onzeker over jezelf joh. Je hebt heel hard geleerd om je vwo examen te gaan doen dus positief denken en ga voor alleen het beste. Ik weet zeker dat je het gaat halen. En als je dat gesprek op de uni in Lund hebt merk je toch vrij snel hoe je zweeds is? Mss moet je je al bij een uni in Växjö ook inschrijven, je weet maar nooit ;-)

    Lieve Iselda, denk er goed over na, net wat je zegt, mss krijg je spijt als je het niet probeert. Teruggaan kan altijd nog.

    Xx Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iselda

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 26118

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2015 - 26 Augustus 2015

Roadtrip Zweden

19 Augustus 2013 - 20 Augustus 2014

Een jaar naar Zweden

Landen bezocht: